"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"هر بار ترانه ای برایت سرودم/ قومم بر من تاختند/ که چرا برای میهن شعری نمی سرایی؟/ و آیا زن چیزی به جز وطن است؟"


لایُمکن أن تکونَ أکرمَ مِن إمرأة

وَ إن أعطَیتَها الأمانَ 

کانت لکَ وطناً

*************************

نمی توانی بخشنده تر از یک زن باشی

و اگر امنیت را به او بدهی

او برای تو وطن می شود

"نزار قبّانی دوست داشتنی من ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از نزار قبّانی

* این دو را هم بخوانید:

 لا شیءَ یستحِقُّ القتالَ

سِوی وَطن وَ إمرأة

************************

هیچ چیز ارزش جنگیدن ندارد

مگر وطن و زن

"دیوارنوشته ی عربی ترجمه ی خودم"

/////////////////////////////////

یَجِب علی البَناتِ ألا یَرِثنَ صُمتَ الأمَّهاتِ

************ 

دختران نباید سکوت مادرانشان را به ارث ببرند

"دیوارنوشته ی عربی ترجمه ی خودم"

////////////////////////////////////

* هرگاه زنی از حقّ خود دفاع کند، در واقع از حقوق تمام زنان دفاع می کند، حتّی اگر خودش این موضوع را نداند و یا ادّعای آن را نداشته باشد/"مایا آنجلو"

* رفیق واقعا چرا اینقدر زنا مُهم اند؟

نامیرا: خُب معلومه چون آزادی از اونها شروع میشه

"نامیرا و رفیق سجّاد عبداللّهی"

* در عجیب ترین جای تاریخ ایستاده ایم کاش کسی ما را بنویسد/"گُلتن آکین"

* زن شعر است/فروغ است/ پروین است/ ناز کردنش / راه رفتنش/ خندیدنش/ حتّی اشکی که به دروغ می ریزد بی ادّعا شعر است/ وای که اگر عاشق هم باشد/"رضا صمدی"

* آیا زن تنها چیزی نیست که از بهشت برایمان باقی مانده؟/"آلبر کامو"

* این را ببینید هر وقت از نزار می نویسم یاد این کامنت مخاطب عزیزم می افتم:-)



* زین پس گاهی کامنت هایی که خیلی حالم را خوب می کند اینجا به نمایش می گذارم البته با حفظ هویّت شما.. خوشحالم که سهمی ناچیز در عاشقانه هایتان دارم... 

* برای حسن ختام این پست این شعر زیبا را بخوانید:

قرأتُ خمسینَ کتاباً عنِ الحُبِّ

وَ کتبتُ مِئَتَی فَلسفة فیة

وَ حینَ رأیتُک 

وَقعتُ فی حبِّک بخالص الاُمیَّةِ

***************************

پنجاه کتاب درباره ی عشق خواندم

دویست فلسفه در مورد آن نوشتم

و وقتی چشمم به تو افتاد

کاملا بی سواد عاشقت شدم

"ندی الصاوی ترجمه ی خودم"

* تنها اتّفاق خوب این روزها آمدن پاییز است....