"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"وقتی حواست نیست زیباترینی/ وقتی حواست هست فقط زیبایی/ حالا حواست هست؟"



أفتحُ کُلَّ نَوافِذِ قَلبی

یَدخُلُ حُبُّک

مِثلَ الشَّمسِ

وَ مثلَ العطرِ

وَ مثلَ النّورِ

************************

همه ی پنجره های دلم را می گشایم

عشقت وارد می شود

مثل خورشید

و مثل عطر 

و مثل نور

"عبدالعزیز جویده ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از سعید عقیقی

* تو چنان شجاع و ساکتی که فراموش کردم رنج می کشی/"ارنست همینگوی"

* چنان زیبایم من که اللّه اکبر وصفی است ناگزیر که از من می کنی/ زهری بی پادزهرم در معرض تو/ جهان اگر زیباست مجیز حضور مرا می گوید/ ابلها مردا/ عدوی تو نیستم من انکار توام/"احمد شاملو"

* من مانده ام تنهای تنها؟ نه/ تنهایی من جمعیّت دارد/ تنهایی من رهبری تنهاست/ که ظاهرا محبوبیّت دارد/"یاسر قنبرلو"

* در این جدال نفس گیر عشق با آدم/ نفس کشیدم از این عشق و آه پس دادم/ به هر دری که زدم روزگار یار نبود/ شبیه پنجره با انتظار همزادم/ اگرچه تجربه ی عشق جز فراق نبود/ تمام تجربه ها با تو رفت از یادم/ نه قفل بر قفسم می زنی نه می گذری/ به لطف و مرحمتت در اسارت آزادم/ تو اشتباه قشنگی که انتخاب شدی/ من اتّفاق بعیدی که دیر افتادم/ اگر سعادت همراهی ات به من نرسید/ تو در خیال منی من سعادت آبادم/"علی صفری"

* هر کسی یا شب می میرد یا روز/ من شبانه روز/"سجّاد افشاریان"

* با صدهزار زخم زبان زنده ام هنوز/ گردون گمان نداشت به این سخت جانی ام/"شهریار"

* به حکم عقل، عمل در طریق عشق مکن/ که راه، دور کند رهبری که دانا نیست/"نظیری نیشابوری"

* آمدم یاد تو از دل به برونی فکنم/ دل برون گشت ولی یاد تو با ماست هنوز/"مهدی اخوان ثالث"

* این را هم بخوانید:

أنا ایضاً اکتُبُ الشِّعرَ

وَ رُبَّما أجمل مِن الّذین تقرأینَ لَهم

الفرقُ هُوَ أنَّهُم یَضَعون قصائدَهم علی ورقٍِ

بَینما أنا أترُکُها عالِقةً مِثلَکِ فی رِئَتی...

****************************

من هم شعر  می نویسم

و چه بسا زیباتر از کسانی که اشعارشان را می خوانی

با این تفاوت که آنها شعرهایشان را روی کاغذ می آورند

حال آنکه من می گذارم مثل تو در ریه هایم بچسبند

"عدوان دعدوش ترجمه ی خودم"

* خراب باد وجودم اگر برای تو نیست/"مولانا"

* سلام...