"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

" حرف / برای گفتن زیاد بود/ وقت کم / بوسیدمت "

هیچ مزه ای دلچسب نخواهد بود

من 

تمام حس چشایی ام را روی لبانت جاگذاشته ام

*****************

لن یعد هناک طعم لذیذ بعد الآن

لأننی 

نسیتُ حاسّة تذوّقی باکملها علی شفاهک

"صالح اسماعیل زاده برگردان به عربی از خودم"


* عنوان پست از سمانه سوادی

نام من عشق است آیا می‌‏شناسیدم؟/ زخمی‌ام -زخمی سراپا- می‌‏شناسیدم؟/ با شما طی‌‏کرده‌‏ام راه درازی را/ خسته هستم -خسته- آیا می‌‏شناسیدم؟/ راه ششصدساله‌‏ای از دفتر حافظ/ تا غزل‌‏های شما ها، می‌‏شناسیدم؟/ این زمانم گرچه ابر تیره پوشیده‌است/ من همان خورشیدم اما، می‌‏شناسیدم؟/ پای رهوارش شکسته سنگلاخ دهر/ اینک این افتاده از پا، می‌‏شناسیدم؟/ می‌‏شناسد چشم‌‏هایم چهره‌‏هاتان را/ همچنانی که شماها می‌‏شناسیدم؟/ اینچنین بیگانه از من رو مگردانید/ در مبندیدم به حاشا، می‌‏شناسیدم؟/ من همان دریایتان ای رهروان عشق/ رودهای رو به دریا! می‌شناسیدم؟/ اصل من بودم، بهانه بود و فرعی بود/ عشق قِیس و حُسن لیلا می‌‏شناسیدم؟/ در کف فرهاد تیشه من نهادم، من!/ من بریدم بیستون را می‌شناسیدم؟/ مسخ کرده چهره‌‏ام را گرچه این ایام/ با همین دیوار حتی می‌‏شناسیدم؟/ من همانم مهربان سال‌‏های دور/ رفته‌‏ام از یادتان؟ یا می‌‏شناسیدم؟ "حسین منزوی"

* بی عشق از دنیای آدم ها چه می ماند؟/ تو فکر کن درس ریاضی بی عدد  باشد!/"اصغر عظیمی"

* مراقب من باش/ از من فقط تو مانده ای/ "افشین صالحی"

* دوستت دارم و این حادثه ی کمی نیست/ تمام مرا بر باد داده است/ "ابراهیم نوش آذر "                                                                                 

* بیا دوباره به چشمان هم نگاه کنیم/ بیا دوباره در این باره ، اشتباه کنیم/ من و توایم که تنها گناهمان عشق است/ عجب گناه قشنگی ، بیا گناه کنیم/ تمام دفترمان را غزل غزل با عشق/ کنار نامه ی اعمالمان سیاه کنیم/ من و تویی که چنان مثل شیشه شفافیم/ که روشن است ، اگر توی سینه آه کنیم/ عزیز من ! به زمین و زمانه مدیونیم/ اگر که لحظه ای از عمر را تباه کنیم/ بیار سفره لبخند و بوسه ات را تا/ بساط یک غزل تازه روبه راه کنیم/ برای رویش یک شعر عاشقانه محض/ بیا دوباره به چشمان هم نگاه کنیم .../" امید تقوی "

* می دانم اگر قضاوت نادرستی در مورد کسی بکنم دنیا تمام  تلاشش را می کند تا مرا در شرایط او قرار دهد تا به من ثابت کند در تاریکی همه ی ما شبیه یکدیگریم/ "فئودور داستایوفسکی"

* گر چه او هرگز نمی گیرد ز حال ما خبر/ درد او هر شب خبر گیرد ز سر تا پای ما/ "صائب تبریزی"

* گفتی هرچه خواستم به تو بگویم/ تو را می خواهم/" افشین صالحی"

* بودن یا نبودن/ مسأله همین بودن من و نبودن توست/" کامران رسول زاده"

* باران تو هم مثل تمام شهر نامردی/ هر لحظه سرگرم توام اما چرا سردی؟/" امیرحسین آقاطاهر"

* پاییز همیشه خیلی تصادفی/ از انتهای کوچه/ سمت چپ خیابان اول نه/ خیابان دوم/ اولین چهار راه می آید دقیقا از همان جایی که تو رفتی/ "محمد صادق یار حمیدی"

* از من کارهای سخت بخواه/ مثلا هوس توت فرنگی کن در چله ی زمستان/ برایم بهانه ای در قله ی قاف بتراش/ یا من را به جنگ اژدها بفرست/ اما هرگز مخواه که دوستت نداشته باشم/" محسن حسین خانی"

* ندارد...