"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"ننگرم در تو در آن دل بنگرم/ تحفه او را آر ای جان بر دَرَم/ با تو او چونست هستم من چنان/ زیر پای مادران باشد جَنان"


حتّی عِندَما کَبَرتُ

لَم أجِد مارکةً

تُشبِهُ تِلکَ السّاعةَ 

الّتی کانت تَرسِمُها اُمّی بِأسنانِها علی یَدی

*******************

حتّی زمانی که بزرگ شدم

مارکی شبیه به آن ساعتی

 که مادرم با دندان هایش روی دستم می کشید

 پیدا نکردم...

"محمّد خالد ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از مولانا

* پا به پای غم من پیر شد و حرف نزد !!!/ داغ دید از من و تبخیر شد و حرف نزد !!!/ شب به شب منتظرم بود و دلش پر آشوب !!!/ شب به شب آمدنم دیر شد و حرف نزد !!!/ غصّه می خورد که من حال خرابی دارم !!!/ از همین غصّه ی من سیر شد و حرف نزد !!!/ وای از آن لحظه که حرفم دل او را سوزاند !!!/ خیس شد چشمش و دلگیر شد و حرف نزد !!!/ صورت پر شده از چین و چروکش یعنی !!!/ مادرم خسته شد و پیر شد و حرف نزد !!!/"محمّد شیخی"

* زن پیانوست/ امّا مردان بی شماری نواختن نمی دانند/"نزار قبّانی"

* آنگاه که مرد بر دوش زنی تکیه نکند به فلج کودکان مبتلا می شود /"نزار قبّانی"

* زن برای عشق آفریده نشده بلکه عشق برای او آفریده شده است/"نزار قبّانی"

* قلب زن یک دالان هزار تو از لطافت و ظرافت است. اگر واقعا می خواهی زنی را تصاحب کنی باید بتوانی مثل او فکر کنی و اوّلین کار این است که روحش را تصاحب کنی، مابقی یعنی کالبد ملیح و شیرینش، پاداش فتح روح زن است/"کارلوس لوئیس سافون"

* زن ها آن شبی که دوستت دارم دلخواهشان را می شنوند با گوشواره می خوابند/"رسول ادهمی"

* اینها را هم بخوانید:

* فی رسالة امیرالمؤمنینَ إلی الحَسَنِ(ع)  لاتُمَلِّکِ المرأةَ مِنَ الأمرِ ما یُجاوِزُ نَفسَها فَإنَّ ذلکَ أنعَمُ لِحالِها وَ  أَرخَی لِبالِها وَ أَدوَمُ لِجَمالِها فَإنَّ المَرأةَ رَیحانَةٌ وَ لَیسَت بِقَهرَمانَةٍ/ در نامه ی امیرالمؤمنین به امام حسن آمده: زن را به کارهایی که فراتر از تحمّل اوست وادار مکن که اینگونه برای رعایت حال و راحتی خیال و دوام زیبایی او بهتر است زیرا زن گلی خوشبو است و پیشکار نیست/" کافی جلد 5 صفحه 510"

* مردی آن نیست که هر روز دلی را ببری/ مردی آن است که یک دل ببری پس ندهی/"اصغر عظیمی مهر" 

* قُوَّةُ الرَّجُلِ لاتُقاسُ بِعضُلاتِهِ بَل بِحجمِ الضَّحکةِ الّتی یَرسِمُها علی وَجهِ مَن یُحِبُّ/ قدرت و زور مرد با ماهیچه هایش اندازه گیری نمی شود بلکه با میزان لبخندی که به صورت کسی که دوستش دارد می آورد سنجیده می شود/"نزار قبانی ترجمه ی خودم"

* لاتجعَل نفسَکَ خیاراً ثانیاً لِأحدِهم کُن الأوَّلَ أو لاتَکُن/ هرگز انتخاب دوّم هیچ کس نباش یا اوّلی باش یا هیچ کس نباش/"نزار قبّانی ترجمه ی خودم"

* پدرم عقیده داشت که یک زن نیرومند می تواند از یک مرد هم قوی تر باشد مخصوصا اگر توی دلش عشق هم باشد فکر می کنم یک زن عاشق تقریبا نابودنشدنی باشد/"جان اشتاین بک"

* و سپس این را هم بخوانید:

حینَ کانَت الأیّامُ تُهَدِّمُنی

کانَت أُمّی علی مُصلاها تَبنینی

***********************

آنگاه که روزگار ویرانم می کرد

مادرم بر جا نمازش مرا می ساخت

"فواز اللعبون ترجمه ی خودم"

* و در پایان این را :

سَیِّدنا علی بن ابی طالبٍ إقتَلَعَ بابَ خیبر بِیَدٍ واحدةٍ دونَ أیَّةِ مُساعدةٍ وَ عندما حَمَلَ جنازةَ فاطمةَ قالَ: أعینونی... یَتعَبُ قلبُ الإنسانِ حینَ یَتَعَلَّقُ الامرُ بِمَن یُحِبُّ وَ تَثقُلُ خُطُواتُهُ

سرورمان علی ابن ابی طالب درِ خیبر را با یک دست بدون هیچ کمکی از جا کند و وقتی جنازه ی فاطمه را حمل می کرد گفت: کمکم کنید... قلب انسان خسته می شود وقتی موضوع مربوط به کسی باشد که دوستش دارد و قدم هایش سنگین می شود/"ترجمه ی خودم"