"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"چشم های تو/ تنها آینه ای ست /که مرا به خودم زیبا نشان می دهد"

لَو لَم أبصَر وَطنی الثّانی فی عَینَیکِ

 لَکانت هذی الدنیا کَذِباً

***************************

این دنیا دروغ می بود 

اگر وطن دیگر خویش را در چشم های تو  نمی دیدم...

"نزار قبّانی ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از رسول ادهمی

* چشمان تو با قلبم چه گفتند که اینگونه پذیرفت؟!/"عبدالمحسن الصوری"

* مثل یک معجزه ای، علّت ایمان منی/ همه هان و بله هستند و شما جان منی/" امیرحسین گرمابی"

* شال کشمیری بر شانه هایت، باغی از گل را تاب می دهد/ و دستت روی دستانم بزرگ ترین تاج هاست/ تا آن زمان که چشمانت سرزمین من است/ من پادشاه عالمم/"نزار قبّانی"

* روزهایی که باهمیم/ از سرنوشتم راضی ام/"محمد صالح علاء"

* امروز در رگ هایم خون تو جاری ست/ جریانی لطیف/ ساده و ابدی/"پابلو نرودا"

* دانی از زندگی چه می خواهم؟/ من تو باشم، تو، پای تا سر تو/ زندگی گر هزار باره بُوَد/ بار دیگر تو، بار دیگر تو/"فروغ فرخزاد"

* همیشه چای کم رنگ می نوشید/ اگر چای پر رنگ می شد از طرف دیگر لیوان نمی توانست مرا ببیند/ اینطور می گفت/"جمال ثریّا"

* می دانم گاهی تلخم، گس ام، بیشتر از معمولِ زندگی یکنواختم، بداخلاق و عُنُق هستم، می دانم روزهایی ست مثل پیچک یاس روی دیوار خانه های قدیمی در خودم می پیچم و هر چقدر در را بکوبند هیچ کسی را در خانه ی کوچکم راه نمی دهم امّا حتّی آن زمانی که خودم را دوست ندارم تو را بسیار دوست دارم بسیار.../"فرگل مشتاقی"

* تو را می خواهم ...!/ برای پنجاه سالگی...!/ شصت سالگی...!/ هفتاد سالگی ...!/ تو را می خواهم ...!/ برای خانه‌ای که تنهاییم .../ تو را می خواهم برای چای عصرانه .../ تلفن‌هایی که می زنند و جواب نمی دهیم !/ تو را می خواهم برای تنهایی ...!/ تو را می خواهم وقتی باران است !/ برای راهپیمایی آهسته‌ی دوتایی!/نیمکت های سراسر پارک های شهر ...!/ برای پنجره‌ی بسته ...!/ و وقتی سرما بیداد می کند ...!/ تو را می خواهم ...!/ برای پرسه زدن های شب عید ...!/ نشان کردن یک جفت ماهی قرمز ...!/ تو را می خواهم ...!/ برای صبح .../ برای ظهر .../برای شب .../ برای همه ی عمر ...!/"نادر ابراهیمی"

* صبحی که بوسه ام ندهی بی طلوع باد/ روزی که عاشقت نشوم بی شروع باد/"فرامرز عرب عامری"

* باهم که باشیم سه تاییم/ من/ تو/ و بوسه/ بی هم چهار تاییم/ تو با تنهایی/ من با رنج/ "لطیف هملت" 

* مرا این زندگی از بوی یار است/ وگرنه جان بدین پیکر چه کار است؟/"فائز دشتی"

* چشم از پیِ آن دارم تا روی تو می بینم/ دل را همه میلِ جان با سوی تو می بینم/ تا جان بُوَدَم در تن،  رو از تو نگردانم/ زیرا که حیات جان با روی تو می بینم/"عطّار"

* وفاداری فقط آنجا که شادمهر می خواند: هر کسی راهش سمت من افتاد/ قلب من عمداً اسمتو لو داد/ راهشو بستم اگه حسی داشت/ پای تو موندن بیشتر ارزش داشت...

* بزرگ ترین اشتباه یک زن می تواند این باشد که برای به دست آوردن احترام و تعهّد یک مرد بجنگد درحالی که یک زن توانمند به دنبال تربیت یک مرد محترم نیست بلکه او مردی که محترمانه عمل نمی کند را ترک می کند و مردی را پیدا می کند که بلد است با او محترمانه و مهربانانه رفتار کند.../"آلن دوپاتن"

* در دل من عشق او گنجی ست در ویرانه ای/ گنج اگر خواهی بجو کنجِ دلِ ویرانِ من/"شاه نعمت الله ولی"

* دوستش دارم/ چرا که می شناسمش به دوستی و یگانگی/"شاملوی بزرگ"

* دوست داشتن!/ دنیا فقط همین یک لذّت را دارد/"هریت بیچر استو"

* کارم از تکیه گذشته/ دلم می خواهد توی بغلت بمیرم/"عباس معروفی"

زودتر از من بمیر/ تنها کمی زودتر/ تا تو آنی نباشی که مجبور است راه خانه را تنها برگردد.../" راینر کنسه"

* درد ما را در جهان درمان مبادا بی شما/ مرگ بادا بی شما و جان مبادا بی شما/"مولانا"

* در دل نگذارمت که افگار شوی/ در دیده ندارمت که بس خار شوی/ در جان کنمت جای نه در دیده و دل/ تا در نفس بازپسین یار شوی/"مولانا"( افگار یعنی آزرده، خسته، زخمی)

* چیزی که دوست دارم این است که با فردی ملاقات کنم که بتوانم کلاهم را به نشانه ی احترام به او، از سرم بردارم و بگویم "متشکرم که متولّد شدی، هرچه بیشتر زنده باشی بهتر است".../"ماکسیم گورکی"

* تو تنها کسی بودی که دیدم بدی های دنیا از او آدم بدی نساخت. به این اندازه خوب بودنت افتخار می کنم. هیچوقت دنبال آدمی نبودم که پولدار باشد چون چیزهایی که من می خواهم رایگان است: وقت، توجّه، ارزش، احترام، دوست داشتن. درست است که همه ی اینها رایگان است ولی فراهم کردنشان کار هر کسی نیست. همسر مهربانم! شریک صبور و صادق زندگی من! چقدر خوب شد که وسط شلوغی های این زندگی پیدایت کردم تا دوستت داشته باشم و این می ارزد به گم کردن همه. ممنونم که به دنیا آمدی و به زندگی من پا گذاشتی...  عمرت بلند باد و تنت سالم ...

* این پست برای پس فرداست به مناسبت تولّد همسرم چون می دانم فرصت به روز کردن اینجا را نخواهم داشت امروز برایتان نوشتم...

* همین...