"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"کاش تنهایی، پرنده بود/ گاهی هم به کوچ فکر می کرد"

فَکم مِن مُنفردٍ لایشعُرُ بِالوَحدةِ

وَ کم مِن مُجتمعٍ ولکنَّهُ وحیدٌ

فَالوَحدةُ وَحدةُ وجدانٍ وَ لا أبدان...

**************************

چه بسا آدم های تنهایی که احساس تنهایی نمی کنند

 و چه بسا آدم هایی که در جمعند ولی تنهایند

تنهایی، تنهایی روح هاست و نه تنهایی تن ها...

"شمس تبریزی ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از نسترن وثوقی

تنهایی ِ یک درختم/ و جز این‌ام هنری نیست که آشیان تو باشم!/"احمد شاملو"

* در غلغله ی جمعی و تنها شده ای باز/ آنقدر که در پیرهنت نیز غریبی/"فاضل نظری"

* تنهایی/ در اتوبوس چهل و چهار نفر است/ تنهایی/ در قطار هزار نفر/ به تو فکر می‌کنم/ در چشم‌های بسته، آفتاب بیشتری هست/ به تو فکر می‌کنم/ و هر روز به تعداد تمام دندان‌هایم سیگار می‌کشم/ ما چون بارانی هستیم که همدیگر را خیس می‌کنیم./ "غلامرضا بروسان"

* درِ این سلّول انفرادی را بشکن/ می خواهم از خودم فرار کنم!/ تو زندان بان خوبی نبودی/ برای اسیری که تمام نقشه های فرارش به آغوش تو ختم می شد!!!/"نسترن وثوقی"

* ببینید چه توصیف زیبایی از عشق دارد ویرجینیا وولف: آنها حواسشان به همدیگر است در وجود یکدیگر زندگی می کنند عشق غیر از این چیست؟

* در دولت میخانه مستی به چه کار آید؟/ جامِ مِیِ من چشمت، چشمت همه میخانه/"امید غلامی"

* گر زخم خورم ز دستِ چون مرهمِ دوست/ یا مغز برآیدم چو بادام از پوست/ غیرت نگذاردم که نالم به کسی/ تا خلق ندانند که منظور من اوست/"سعدی"

* پاسخم دادی به هیچ و دلخوشم کردی به هیچ/ دل نمی بندد به جز من در جهان مردی به هیچ/"حسن اسحاقی"

* به سوی من چو می آیی تمام تن تپش و بال می شوم/ چو در تو می نگرم زلال می شوم/"اسماعیل خویی"

* پیدا کردن نقطه ضعف های دیگران کمی هوش می خواهد امّا سوء استفاده نکردن از آن ها مقدار زیادی شعور.../"والت ویتمن"

* بر عشق توام نه صبر پیداست نه دل/ بی روی توام نه عقل برجاست نه دل/ این غم که مراست کوه قاف ست نه غم/ این دل که تراست سنگ خاراست نه دل/"رودکی"

* خوش به حال دل فرهاد که در مدّت عمر/ مزّه ی تلخ ترین خاطره اش شیرین است/"جواد مزنگی"

* اگر حسّ چشایی نیست کار چشم، پس از چیست/ که من تا دیدم آن بت را یقین کردم که شیرین است/"معنی زنجانی"

* من همان روز که روی تو بدیدم گفتم/ هیچ شک نیست که از روی چنین ناز آید/ هرچه در صورت عقل آید و در وهم و قیاس/ آنکه محبوب من است از همه ممتاز آید/"سعدی"

* صبح فرشته ام/ ظهر آدمم/ شب شیطان/ خدایا مرا ببخش لباس تو را ندارم بپوشم/"جلیل صفربیگی"

* عاشقم اگر هستید مثل سعدی عاشق باشید که می گوید" تا نکند وفای تو در دل من تغیّری/ چشم نمی کنم به خود تا چه رسد به دیگری...

* بر لبانم نامی برای تمام فصل ها باش/"محمود درویش"

* یک جایی بنویسید: هنوز هیچ کس دوبار متولّد نشده  و روزی ده بار بخوانید...

* هرچقدر که بگویم از آمدن پاییز خوشحالم کم گفته ام. پاییز من، عزیزِ غم انگیزِ برگریز!

* ناف تو را با درد از روز ازل بستند/ اردیبهشتی هم که باشی اهل پاییزی/"سید ایمان سیّد آقایی"

* عشق چون وافی ست وافی می خرد/ در حریف بی وفا می ننگرد/"مولانا" ( وافی یعنی با وفا، صادق، وفا کننده به عهد)

 واقعا امروز خسته ام بیشتر از این نمی توانم بنویسم... همین فعلا...