"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"بادها پرده ها را می لرزانند/ زمین لرزه ها سرزمین ها را/ یادِ تو امّا/ فقط قلب مرا!"

لا نهایات لِلحُبِّ

الحُبُّ الّذی یَنتهی لم یَکُن حُبّاً....

******************************

عشق را پایانی نیست

 عشقی که پایان پذیرد اصلا عشق نبوده است...

"احمد خالد توفیق ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از رویا شاه حسین زاده

* از تو گذشتم جای تو در سینه ام خالی ست/ از خود گذشتن، خصلتِ عشقِ میانسالی ست/"رؤیا ابراهیمی"

* کدام جای جهانم؟ چه فرق دارد این؟/ که عشق می کِشَدَم هر طرف تو آنجایی/"خدیجه نصیری"

* این را در توییتر خواندم: "پدربزرگم می گفت: اگر یک زمانی یکی رو دوست داشتی و بعد از اینکه از هم جدا شدین ازش بدت نمیومد یعنی اون دوست داشتن واقعی بوده..."

* به غیر از عاشقش بودن ندانم چیستم اصلا/ منِ اویم! اگر اویی نباشد کیستم اصلا؟/ چنان می بینم او را هر کجا گویی به جز او نیست/ چنان نادیده می گیرد که گویی نیستم اصلا/"یاسر قنبرلو"

* مرا در سر هوای نازنینی ست/ کز او تاراج شد هرجا که دینی ست/"امیرخسرو دهلوی"

* انگار همیشه جای یک تن خالی ست/ این بار کسی نیست نه اصلا خالی ست/ یک نیمکتِ نشسته دارم در خود/  جای دو نفر همیشه در من خالی ست/"جلیل صفربیگی"

* ملوانی شوریده/ خلبانی سر به هوا/ شاعری عاشق/ قصّابی دل رحم/ کارگری ساده/ آدم های زیادی در من هستند/ که عاشق هیچ کدامشان نیستی/"جلیل صفربیگی"

* من جفت کسی نیستم و درد همینجاست/ طوفانم و جامانده ام از کشتی ات ای نوح/ ای سینه چه می خواهی از این قلب شکسته؟/ ای قلب چه می خواهی از این سینه ی مجروح؟/ "احسان افشاری"

* باور کن درخت هم اگر که ریشه نداشت/ به پای پرنده نمی نشست!/ پرنده پای پریدن دارد/ آدم پای رفتن!/ و این شعرها به خاطر این است که هر شب قبل گریه کردن، خوابمان بگیرد/ و دل خوش کنیم که هنوز هم کسی هست/ که پای رفتن دارد ولی می ماند!/"نسترن وثوقی"

* هر شیء ای که معشوق لمسش کرده باشد/ جزئی از تن او می شود و عاشق/ آن را مشتاقانه نزد خود نگه می دارد/"رولان بارت"

* من اگر پیامبر بودم/ رسالتم شادمانی و آزادی بود/ و معجزه ام خنداندن کودکان/ نه از جهنّمی می ترساندم/ و نه به بهشتی وعده می دادم/ و انسان بودن را می آموختم/"چارلی چاپلین"

* هر دوست که در جهان گرفتیم/ دشمن بِه از آن گرفت ما را/ هرچند که راستیم چون تیر/ او همچو کمان گرفت ما را/ گفتیم که بشکنیم توبه/ ماهِ رمضان گرفت ما را/"رضی الدین آرتیمانی"

* روزه هایم پیش تو افطار شد قبل اذان/ بس که هر کس دیده ات الله اکبر گفته است/"امید غلامی"

* گویند که ماهِ روزه نزدیک رسید/ مِن بَعد به گِردِ باده نتوان گردید/ در آخر شعبان بخورم چندان مِی/ کاندر رمضان مست بِخُسبَم تا عید/"جلال عضد یزدی"

* پسرخاله: آزمایش الهی رو یه بار ناشتا باید داد یه بارم بعد افطار! آقای مجری: این چه حرفیه پسرخاله داری مسخره می کنی؟ پسرخاله: جدی میگم، آخه میزان اعتقاد یه آدم گرسنه با یه آدم سیر فرق میکنه...!/"کلاه قرمزی و پسرخاله"

* میدان فراخ و مردِ میدانی نی/ احوال جهان چنانکه می دانی نی/ ظاهرهاشان به اولیا مانَد لیک/ در باطنشان بوی مسلمانی نی/"مولانا"

* روزی به عشق ایمان می آوری/ روزی که دیگر رسولانش را از دست داده است/"سیّد امید قدسی زاده"

* کس نیست انیس دلِ غم پرور من/ تا پاک کند اشک ز چشمِ ترِ من/ سویم همه آبِ چشم می آید و بس/ آن نیز روان می گذرد از سرِ من/"هلالی جغتایی"

* من باده به مردمِ خردمند خورم/ یا از کفِ خوبانِ شکرخند خورم/ هرگز نخورم ز باده خوردن سوگند/ حاشا که به جای باده سوگند خورم/"هلالی جغتایی"

* گفتم:"آباد توان ساخت دلم را؟" گفتا:/ حُسن این خانه همین است که ویران باشد/"فروغی بسطامی"

* زَر اندودگان را به آتش برند/ پدید آید آنگه که مس یا زَرند/ اگر مشکِ خالص نداری مگوی/ورت هست خود فاش گردد به بوی/"شیخ ابوالحسن خرقانی"

* من بنده ی آن کسم که بی ماش خوش ست/ جفتِ غمِ آن کسم که تنهاش خوش ست/ گویند وفاهاش چه لذّت دارد؟/ زانم خبری نیست، جفاهاش خوش ست/"مولانا"

* این را دیروز پشت پراید خواندم: اگه بابات دید بگو اسنپ بود :-)