"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"من بودم و کنجی و کتابی و سرودی/ غم را که نشان داد ؟ بلا را که خبر کرد؟"

الألمُ؟

کیفَ تعرف الیَّ؟

لم اکن اضع وردةً حمراءَ علی صَدری

و لم اکن علی موعدٍ معهُ

کنتُ فقط احاولُ التخلُّصَ 

مِن آخِرِ اثرٍ لِرَجُلٍ قَد رَحَلَ...!

***********************************

اندوه؟

چگونه مرا شناخت؟

نه گل سرخی بر سینه گذاشته بودم

و نه با او قراری داشتم

من فقط داشتم تلاش می کردم 

از آخرین اثر مردی که رفته است رها شوم...!

"مرام المصری ترجمه ی خودم"



* عنوان پست از بهمن محصص

عاشقی دردی ست بی درمان که بیمارش خوش است/ تلخی و شیرینی و اندوه بسیارش خوش است/ "علی کیهانی"

*  و چه شیرین است عشق وقتی که عذاب می دهد/ "محمود درویش"

عهد بستی آنچه بین ماست ابدی ست/ یادم رفت که بپرسم عشق را می گویی یا رنج را؟/" نزار قبانی"

* بدان یَل نیستم اما به شدت معتقد هستم/ که چیزی جز غم تو قامتم را خم نخواهد کرد/ "جواد منفرد"

* من به اندازه ی غم های دلم پیر شدم/ از تظاهر به جوان بودن خود سیر شدم/ عقل می خواست که بعد از تو جوان باشم و شاد/ من ولی با غمِ عشق تو زمین گیر شدم/ "زهرا سلیم"

درد می داند چگونه وارد قلبم شود/ می زند در، بعد با لحن تو می گوید: منم/"احسان پرسا"

* از همان جا که رسد درد/ همان جاست دوا/"مولانا"

* به درمانم نمی کوشی / نمی دانی مگر دردم؟/ "حافظ"

* ما را به غمِ عشق/ همان عشق، علاج است/ " بیدل دهلوی"

* این همه رنج کشیدیم و نمی دانستیم/ که بلاهای وصال تو کم از هجران نیست/"هوشنگ ابتهاج"

* بی قیدم و از کار جهان فارغ مطلق/ کس با من و من هم به کسی کار ندارم/ "حزین لاهیجی"

* دل به دریا زده میلش به سر ساحل نیست/ ریشه در عشق دوانیده دلم عاقل نیست/ تا نگاهم بکنی از هیجان خواهم مرد/ هر که با چشم خود آدم بکشد قاتل نیست/ کوه سهل است بگو سینه ی خود بشکافم/ هر چه از من تو بخواهی، به خدا مشکل نیست/ " در نمازم خم ابروی تو با یاد آمد"/ هر نمازی که به یادت شکنم باطل نیست/"عمران میری"

* زندگی کردن بدون اعتماد غیر ممکن است/ این زندانی شدن در بدترین سلول یعنی در خودت است/ "گراهام گرین"

* مُشک را گفتند: تو را یک عیب هست ،با هرکه نشینی از بوی خوشت به او دهی! گفت: زیرا که ننگرم با کی ام، به آن بنگرم که من کی ام.../ "مولانا- فیه ما فیه"

* داروی دردم گر تویی/ در اوج بیماری خوشم.../ "مولانا"