"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"عاشقی شیوه ی چشمان کسی چون من نیست/ یارم آنقدر عزیز است که عشقم هیچ است"


گفت از جای ها کجا بهتر؟

گفت جایگاه آن بهتر که آدمی را آنجا مونسی باشد

"فیه ما فیه / حضرت مولانا"


* به فرزندانتان بیاموزید زن / دوست است/ وطن است/ زندگی ست .../ "نزار قبانی دوست داشتنی من"

زن شعر است! فروغ است! پروین است! ناز کردنش! راه رفتنش ، خندیدنش حتی اشکی که به دروغ می ریزد بی ادعا شعر است..! وای که اگر عاشق هم باشد...!/ " رضا صمدی"

* آدمی باید اخلاق را از خانواده، روش زندگی را از اجتماع، دانش را از دانشگاه و البته انسانیت را از جانوران بیاموزد/ "آرتور شوپنهاور"

* زنان می دانند که عشق شکیبایی ست یا به تعبیر دیگر عشق تقوای زن است ، از این رو به شیوه ای تسلیم عشق می شوند که از درک مردان خارج است/ "تونی گرت"

* قشلاق کرده ام به تو از دستِ زندگی/ چندی ست پایتختِ جهانم اتاقِ توست.../"علیرضا بدیع"

* گویند اگر مِی بخوری عرش بلرزد/ عرشی که به یک جام بلرزد به چه ارزد؟/ در خانه ی ما زیرزمینی ست که در آن/ یک خم بخوری خشتی از آن نیز نلرزد/ "خیام"

* آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار/ وای از آن سال که بی یار بهارش برسد/ " علی سید صالحی"

* آدمی نیست که عاشق نشود وقت بهار/ هر گیاهی که به نوروز نجنبد حطب است/ "سعدی"

* ناگهان شیشه های خانه بی غبار شد/ آسمان نفس کشید.. دشت بی قرار شد... بهار شد/ "سعید بیابانکی"

* نشاط این بهارم بی گل رویت چه کار آید؟/ تو گر آیی طرب آید... بهشت آید... بهار آید/ "بیدل دهلوی"

* صد فصل بهار آید و بیرون ننهم گام/ ترسم که بیایی تو و در خانه نباشم/ "وحشی بافقی"

* بهار بی رخ گلرنگ تو چه کار آید؟/ مرا یک آمدنت بِه که دَه بهار آید/ "امیر خسرو دهلوی"

* و شکارچی مهربانی دارد می آید که اسلحه اش تنها یک گل سرخ است/ " ریچارد براتیگان"

* موی سر کردم سفید اما خیالت در سر است/ آتشی پنهان ته این توده ی خاکستر است/ "غنی کشمیری"

* تو به هر جا که فرود آمدی و خیمه زدی/ کس دیگر نتواند که بگیرد جایت/ روزگاری ست که سودای تو در سر دارم/ مگرم سر برود تا برود سودایت/ چشم در سر به چه کار آید و جان در تن شخص/ گر تأمل نکند صورت جان آسایت/ "سعدی"

* تقویم تمام سالهایم بی تو / تکرار هزار و سیصد و تنهایی ست/ "علی صفری"

* اگرچه عید نوروز است وقت گفتن از غم نیست/ به قرآن عید من بی تو کم از ماه محرّم نیست/ "مجتبی سپید"

* کسانی که ما را دوست‌ دارند، از آنها که از ما نفرت دارند، خطرناک‌ترند! زیرا انسان قادر نیست در مقابل آنها از خود مقاومتی نشان دهد...هیچکس نمیتواند به اندازه یک دوست، انسان را به انجام کاری وادار کند که درست بر خلاف میل اوست.../ "کریستین بوبن" از کتاب دیوانه وار

* اگر شما در اسرائیل به دنیا می آمدید به احتمال زیاد یهودی می شدید، اگر در عربستان به دنیا می آمدید قطعا مسلمان می شدید، اگر در ژاپن به دنیا می آمدید شینتو می شدید... دین پدیده ای ست که جغرافیا برای شما تعیین می کند پس آنچه مهم است انسانیت است که به جغرافیا و زمان محدود نیست/ "ریچارد داو کینز"

* گفتم بسته ست دلم/ گفت منم قفل گشا/" مولانا"

* گر عید وصل توست منم خود غلام عید/ "مولانای دوست داشتنی"