"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"من چگونه بروم در ورق سال جدید؟/ که همه بودن تو مانده به تقویم قدیم"

إنّنی أُحِبُّکِ

وَ  لَن أَترککِ وَحدَکِ على ورقةِ ۳۱ دیسمبر أبداً

سَأَحمِلُکِ عَلى ذِراعی

وَ  أَتَنَقَّلُ بِکِ بَینَ الفُصولِ الأربعةِ

*********************************

تو را دوست دارم 

و  هرگز رهایت نمی کنم

در برگه ی تقویم آخرین روز سال در آغوش می گیرمت

و  در چهار فصل سال می چرخانمت

"نزار قبانی"


* عنوان پست از ساناز یوسفی

* دیگران در تب و تاب شب عیدند ولی/ مثل یک سال گذشته به تو مشغولم من/ "کاظم بهمنی"

* حیف از امسال که بی دوست گذشت/ حیف تر سال جدیدی که تو را کم دارم/ "صادق هوشیار"

* عقل لامذهب به حرفم گوش کن عاشق نشو/ این دو چشم قهوه ای آن قدر هم معصوم نیست/ "مهدی غفوری"

* مثل گل های ترک خورده ی کاشی شده ام/ بعد تو پیر که نه من متلاشی شده ام/ "مهدی نظام آبادی"

* در دیده ی من خوب ترین مرد زمینی / هرچند که در چشم همه مسأله داری/ " نفیسه سادات موسوی"

* زنی با گونه های خیس امشب می رود از من/ به جای کوه، شیرین را شکستی حضرت فرهاد/ "مریم عظیمی"

* یک نفر پیش فلک ریش گرو بگذارد/ بلکه دست از سر آزردن ما بردارد/ "شیما صیادپور"

* خواب نمی برد مرا یار نمی خرد مرا/ مرگ نمی درد مرا، آه چه بی بها شدم/  "عباس معروفی"

* خانه ی دل را تکاندم خانه ی دل را تکاند/ من به دور انداختم بدخواه او را، او مرا/ "علیرضا بدیع"

* نسبت عشق به من، نسبت جان است به تن/ تو بگو من به تو مشتاق ترم یا تو به من؟/ "فاضل نظری"

* هزار بار به تو گفته بودم دلیل شیدایی یک زن ، زیبایی مرد نیست. یک مرد همیشه زیباست وقتی که زخم های دل مجروح زنی را می بوسد/" نسرین بهجتی"

* سنجاق کن/ دوستت دارم های مرا سمت غرب سینه ات/ تا قلبت بشنود/ بلرزد/ بتپد تنها برای من/ "باران قیصری"

* ما که دل کندیم از او دیگر چه فرقی می کند/ با سگان زرد باشد یا شغالان سیاه؟/ "علی اکبر یاغی تبار"

* دن پائولو می گوید: شنیده ام که در این کوه معدن است. بونیفیاتسیو جواب می دهد: خدا نکند که معدن باشد. دن پائولو نمیفهمید که چرا. چوپان توضیح می دهد: مادام که کوه فقیر است از آن ماست، اما همین که معلوم شد غنی است دولت آن را تصاحب خواهد کرد.دولت یک دست دراز دارد و یک دست کوتاه. دست دراز به همه جا می رسد و برای گرفتن است و دست کوتاه برای دادن است و فقط به کسانی می رسد که خیلی نزدیکند./ " نان و شراب- اینیاتسیو سیلونه"

* تو بیایی همه ی ثانیه ها ، ساعت ها/ از همین روز، همین لحظه، همین دم، عیدند/ "قیصر امین پور"

* سایه اش خانه ی امنی ست پر از آرامش/ من دلم گرم عزیزی ست که نامش پدر است/" پروانه حسینی"

*هیچ چیز به اندازه ی یک کوه شبیه پدر نیست/ "کریستین بوبن"

*  گفته ام بارها و می گویم بی وجودش حیات مکروه است / همه ی عمر تکیه گاهم بود پدرم نام کوچکش کوه است/" امید صباغ نو"

* مرد ... فقط پدر نیست، جنسیت نیست... میتواند یک مادر باشد که هم جای پدر است هم یک مادر... می تواند برادری باشد که مثل یک پدر تکیه گاهت باشد... می تواند همسرت باشد که کنارت است ...