"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"زنانگی های یک زن"

"پشت این پنجره یک نامعلوم نگران من و توست"

"شبی با خود ترا درخلوت میخانه می‌خواهم/ لبت را بر لبان خویش چون پیمانه می‌خواهم"

عاشق شو

 و شعرهای ناتمام مرا

 تمام کن

*****************

صیری مغرمة

و  اکملی قصائدی

غیر الکاملة

"رضا کاظمی برگردان به عربی از خودم"



*عنوان پست از ابوالحسن ورزی

*  بیماری شگفتی در جهان هست و آن خواستن چیزی ست که نداری/ "آندره ژید"

* تنهایی را ترجیح بده به تن هایی که روحشان با دیگری ست/ تنهایی / تقدیر من نیست/ ترجیح من است/ "جبران خلیل جبران"

* بی نهایت نادرست است/ که آدم ها دوستانه از هم جدا می شوند/چون اگر دوست بودند از هم جدا نمی شدند/" مارسل پروست"

* می روی/ و به دیوانه های شهر/ یکی اضافه می شود/  "رضا یار احمدی"

* در چشم هایت/ جنگجویی مغول/ کمین کرده /جرأت نمی کنم دوستت نداشته باشم/ "جلیل صفربیگی"

* نکند پاییز تویی / که در چهار فصل دلم پادشاهی می کنی؟/ "زهرا طراوتی"

* تابستان را داغِ نیامدن کردی/ پاییز را سردِ نبودن نکن/ گناه دارد/ "افشین صالحی"

* دلم می خواست دو بار زندگی می کردم/ یک بار برای تو/ و یکبار برای تو/ "یغما گلرویی"

* دیگران را اگر از ما خبری نیست چه باک/ نازنینا تو چرا بی خبر از ما شده ای؟/" شهریار"

* از اینکه زنی  با تو دیوانه وار  بحث می کند خوشحال باش/ دنیای زن ها کاملا متفاوت و مرموز است/ زن اگر سکوت کرد/ بدان/ سکوتش نشانه ی پایان توست/ "هوشنگ ابتهاج"

* شازده کوچولو پرسید : غم انگیزتر از اینکه بیای و کسی خوشحال نشه چیه؟ روباه گفت: بری و کسی متوجه نشه/ "دوسنت اگزوپری"

* کس بی کسی نمانَد/ می دان تو این قَدَر/ گر با یکی نسازی/ آید یکی دِگر/ "مولانا"

* تو بیش کنی کم را/ از دل ببری غم را/" مولانا"

* ...

نظرات 14 + ارسال نظر
س چهارشنبه 23 شهریور 1401 ساعت 01:09

دیگر داشتم ناامید میشدم بتوانم چیزی اینجا بنویسم که دیدم چه خوب که اگر در زیر نوشته های تازه جایی برای اظهار نظر در دسترس نیست اینجا ولی هست! چه می خواستم بنویسم؟! بسیار عالی! از هر لحاظ! سالها بود دیگر با بلاگ نویسی و بلاگ خوانی بیگانه شده بودم...یادش به خیر..چه روزهای خوشی بود روزهایی که همه اینقدر سرشان در گوشی نبود...

سلام امیدوارم خوب باشید. در قسمت درباره ی من که عکس و پروفایلم هست یک قسمتی هست نوشته شده تماس با من شما می توانید نظراتتان را آنجا بنویسید آدرس ایمیلتان را بگذارید من همه را میخوانم و پاسخ میدهم.

کویر پنج‌شنبه 19 خرداد 1401 ساعت 21:38 http://aryan-iran2500.blogfa.com/

وطن رو نابود کردن مارو هم نمراه باهاش

مریم جمعه 26 شهریور 1400 ساعت 11:59

بی نظیر بود زبانم قاصره از گفتنه

ممنونم لطف دارید

نازنین . ی چهارشنبه 27 آبان 1394 ساعت 19:06 http://aramgah-92.blogfa.com

مرسی که اینقدر خوب جمع آوری کردین ؛ من واقعا لذت میبرم از خوندن این وبلاگ . سرفرصت باید همه ی مطالب اینجارو مو به مو بخونم ، سرسری خوندن واسه پرواز گنجشک روحم کافی نیست!

دوست جدید یکشنبه 12 مهر 1394 ساعت 18:10

با سلام دوباره به دوست عزیز و صاحب و خالق وبلاگی این چنین زیبا
متنات خیلی زیباست. مخصوصا برای کسی که با تک تک این متنا رویا و خیالی می بافه

-- نکند پاییز تویی / که در چهار فصل دلم پادشاهی می کنی؟
--می روی/ و به دیوانه های شهر/ یکی اضافه می شود
--بی نهایت نادرست است/ که آدم ها دوستانه از هم جدا می شوند/چون اگر دوست بودند از هم جدا نمی شدند
--بیماری شگفتی در جهان هست و آن خواستن چیزی ست که نداری
--تنهایی را ترجیح بده به تن هایی که روحشان با دیگری ست/ تنهایی / تقدیر من نیست/ ترجیح من است

همه متنا زیباست
دست مریزاد...

سلام. خیلی ممنونم

گاهی آدم می ماند بین بودن یا نبودن ؛
به رفتن که فکر می کنی
اتفاقی می افتد که منصرف می شوی،
می خواهی بمانی
رفتاری می بینی که انگار باید بروی..!
و این بلاتکلیفی
خودش کلــــــی جـــــــهنم است ............
...............................................................
عالی بودن.....

سلام. خیلی ممنونم.

امید دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 16:42 http://omid7amor.blogfa.com/

اینم یک انرژی مثبت از مولانا

امشب غم دیروز و پریروز و فلان سال و فلان حال و فلان مال که بر باد فنا رفت...نخور
به خدا حسرت دیروز عذاب است ; مردم شهر به هوشید...؟
هر چه دارید و ندارید بپوشید و برقصید و بخندید که امشب سر هر کوچه خدا هست
روی دیوار دل خود بنویسید خدا هست
نه یکبار و نه ده بار که صد بار به ایمان و تواضع بنویسید
خدا هست...
خدا هست...

ایمان یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 17:53

ســلااام
شروع رو عالی کار کردین

سلام ایمان. خیلی ممنونم

دریا یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 10:23 http://aseman2071.blogfa.com/

سلام دوست بسیار عزیزم. خوبی؟ خونه جدید مبارک باشه..

واقعا بلاگفا دیوانه کرده مارو .منم مجبور شدم پستهای

قبیلیمو دوباره تو وبلاگم کپی کنم.چون دوستشون داشتم خیلیییی.شاید منم مجبور شدم تو همین بلاگها برا خودم خونه بسازم.خوشحال شدم دیدمت.
"مارسل پروست چه خوب گفته "

سلام دریاجان. ممنونم عزیزدلم. دیگه نمیشد ریسک کرد و به بلاگفا اعتماد کرد اعتماد چندین باره یعنی حماقت. تمام زحمات منو بر باد داد.

حسام یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 08:11

سلام
از مدتها پیش وب قبلی رو هر وقت فرصتی دست میداد میخوندم
شاید در حد پستهایی معدود اما خب از دیرباز
مهم ترین شاخصه ای م ک تو این بین جلب توجه کرد فارغ از گلچین کردن اشعار دلنشین ارایه ترجمه از اونها بود
بنظرم ابتدای پستبرگردان ب عربی اشکال داره.. این شد تصمیم ب گذاشتن اولین کامنت گرفتم

سلام .جناب شما اگر آشنایی کامل با زبان عربی و فن ترجمه داشته باشید متوجه میشید اینها بهترین ترجمه هایی هستند که ممکنه تا حالا انجام شده باشه.ترجمه از فارسی به عربی خیلی دشوارتر از ترجمه از عربی به فارسی هست. برای تک تک این ترجمه ها وقت زیادی گذاشته میشه.حمل بر خودستایی نباشه اما من به کارم اطمینان کامل دارم. جدای از این که ترجمه یک امر سلیقه ای هست ممکنه هر کدام از مترجمین از واژه های دیگری برای انتقال معنا استفاده کنند. اما اولین هدف من در ترجمه رعایت و حفظ امانت زبان مبدأ و در درجه ی دوم زیبایی ترجمه هست.

امید شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 18:46 http://omid7amor.blogfa.com/

تنها چیزی که از فردا میدانم این است که خدا قبل از خورشید بیدار است

از او میخواهم که قبل از همه در کنار تو باشد و راه را برایت هموار کند !

سلام. ممنونم
دعای قشنگی بود

حبیب شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 18:43

مهدخت شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 17:04

عشق تو مرا تسلا می دهد.
نیز وحشتی
از آن که این رمه آن ارج نداشت که من
تو را نا شناخته بمیرم.

شاملو

مهدخت شنبه 28 شهریور 1394 ساعت 17:01

درود بانو
درووود...خوبین؟منزل نو مبارک
چه قدر خوب شد اومدین اینجا
بلاگفا مارو هم کلافه کرده بود..

پست هم که حرف نداشت

سلام خانم مهدخت عزیز خیلی ممنونم از شما دوست مهربانم
ترک کردن وبلاگم کار سختی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد